შემაჯამებელი სამუშაო ისტორიაში N1
VII კლასი
სტანდარტი:
7.1.მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ფაქტები და მოვლენები
შესაბამის ისტორიულ ეპოქასთან
7.4. მოსწავლეს შეუძლია
იმსჯელოს პოლიტიკური მოღვაწის როლზე ქვეყნის ისტორიაში
დავალება 1. ამოიცანი სწორი პასუხი
/თითო სწორად შესრულებული დავალება ფასება
0,5 ქულით. მაქსიმალური ქულაა 3/
1. ,,ადრიტიკის ზღვის
დედოფლად” მიიჩნევა ქალაქი
ა)ვენეცია ბ)ფლორენცია გ)გენუა
2. ჰანზა ვაჭართა
გილდიების სამხედრო-სავაჭრო კავშირი იყო, რომელიც შეიქმნა:
ა)ინგლისში ბ)გერმანიაში გ)საფრანგეთში
3. რომელი მეფის
შესახებ ამბობდნენ ,,ის მამინაცვალია გერმანიისათვის და მოყვარული მამა ბოჰემიისთვის”
ა) მიხეილ დუკა
ბ) ვაცლავ პირველი გ) კარლ მეოთხე
4. რომელ ქვეყანას
განაგებდა კოსტანტინე XI პალეოლოგოსი
ა)ოსმალეთს ბ)
საბერძნეთს გ)ბიზანტიას
5. რომელ ზღვას ეწოდებოდა
,,ოსმალეთის ტბა”
ა)ბალტიის ბ)შავი გ) ხმელთაშუა
დავალება 2
შესაბამისობის დადგენა
/დაადგინე შესაბამისობა ისტორიულ პიროვნებასა და სახელმწიფოს
შორის, სადაც იგი მოღვაწეობდა.ჩამოთვლილი ქვეყნებიდან შეავსე ცხრილი.
თითო სწორად შესრულებული დავალება =0,5 ქულას. მაქსიმალური ქულაა
3/
ფრიდრიხ
ბარბაროსა
|
ბასილ ბულგართმმუსვრელი
|
რიჩარდ ლომგული
|
ჩინგიზ ყაენი
|
მეჰმედ II
|
მონტესუმა II
|
|
|
|
|
|
|
საფრანგეთი;
მონღოლეთი; გერმანია; ბიზანტია; მაია; ინგლისი; ოსმალეთი; ინკები; აცტეკები; სლავები.
დავალება 3
/ამოიცანი მოვლენა, ფაქტი და დაასრულე დავალება. თითო სწორი პასუხი=0,5 ქ. მაქსიმალური
ქულაა 2. /
1.
1071 წელს ამ ბრძოლაში თურქ-სელჩუკებმა ბიზანტია დაამარცხეს
და იმპერატორი რომანოზ დიოგენეც კი დაატყვევეს.
რომელია ეს ბრძოლა?----------------------------------------------
2.
ინგლისის მეფე უილიამმა შუა საუკუნეების ევროპის მოსახლეობის
პირველი აღწერა ჩაატრა, ხალხმა ნუსხას, რომელშიც აღწერის შედეგები ეწერა, უწოდეს
-------------------------------
3.
1453 წელს ხანგრძლივი ალყის შედეგად ოსმალებმა მეჰმედ მეორის
მეთაურობისთ ეს ქალაქი აიღეს, მოგვიანებით მას სახელიც შეეცვალა. რომელია ეს ქალაქი?----------------------------
4.
ეს მნიშვნელოვანი მოვლენა მაშინ დაიწყო, როც რომის პაპი ურბან
მეორე ქალაქ კლერმონში გამოვიდა და თავისი ისტორიული სიტყვა წარმოთქვა. რა მოვლენაზეა
საუბარი?-------------------------------------------------------
დავალება 4 (2ქულა)
იმსჯელე, რატომ
უწოდებდნენ ფრიდრიხ მეორეს ”საოცარ იმპერატორს”
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
შემაჯამებელი სამუშაო ისტორიაში N2 თარიღი------------
VII კლასი
მოსწავლის სახელი,
გვარი--------------------------------------
ქულა-------
სტანდარტი:
7.1.მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ფაქტები და მოვლენები
შესაბამის ისტორიულ ეპოქასთან
7.4. მოსწავლეს შეუძლია
იმსჯელოს პოლიტიკური მოღვაწის როლზე ქვეყნის ისტორიაში
დავალება 1. თხზულების შექმნა
თემა უნდა მოიცავდეს შემდეგ ნაწილებს: შესავალი, ეპოქის მიმოხილვა,
ძირითადი საკითხი, დასკვნა.
გისურვებთ წარმატებას!
თემების ჩამონათვალი:
ვარდების ომი
|
ასწლიანი ომი
|
რიჩარდ III
|
„კათოლიკე მეფეები“
|
ინდულგეციები
|
|
|
იან ჰუსი
|
კათოლიკური ეკლესია
|
ჟანა დარკი
|
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
შემაჯამებელი სამუშაო ისტორიაში N3
VII კლასი
სახელი, გვარი--------------------------- ქულა---------
სტანდარტი:
7.1.მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ფაქტები და მოვლენები
შესაბამის ისტორიულ ეპოქასთან
7.4. მოსწავლეს შეუძლია
იმსჯელოს პოლიტიკური მოღვაწის როლზე ქვეყნის ისტორიაში
დავალება 1. ამოიცანი სწორი პასუხი
/თითო სწორად შესრულებული დავალება ფასება
0,5 ქულით. მაქსიმალური ქულაა 10/
1. რომელი
მეფის აღმზრდელად მიიწვიეს კარდინალი მაზარინი
ა)ლუიXIII ბ)ლუი XIV გ) ლუი XV
2. რომელი
მეფის აღმზრდელად მიიწვიეს კარდინალი რიშელიე
ა)ლუიXIII ბ)ლუი XIV გ) ლუი XV
3. რამდენი
წლის იყო ლუი XIV როცა გამეფდა
ა)4 ბ)7 გ)10
4.
რამდენი წელი იმეფა ლუი XIV -მ
ა)17 ბ)27
გ)77
5.
რომელი დინასტიის წარმომადგენელი იყო ლუი XIV
ა)ბურბონი ბ) სტიუარტი გ)ტიუდორი
6. რომელი
მეფეს შეარქვეს ,,მეფე მზე“
ა)ლუიXIII ბ)ლუი XIV გ) ლუი XV
7. რომელი
ქალაქი აცხადებდა პრეტენზიას ,,მესამე რომის“ ტიტულზე
ა)კოსტანტინეპოლი ბ)ვერსალი გ)მოსკოვი
8. რომელი
დინასტიის უკანასკნელი წარმომადგენელი იყო ივანე მრისხანე
ა)რიურიკოვიჩების ბ)ვალუების გ)რომანოვების
9. რომელი
ზღვის სანაპიროზე ააგო პეტრემ ახალი ქალაქი პეტერბურგი
ა)ჩრდილოეთის ზღვის ბ) ბალტიის გ)შავი
10. რომელი
დინასტიის წარმომადგენელი იყო პეტრე პირველი
ა)რიურიკოვიჩების ბ)ვალუების გ)რომანოვების
11. რომელ
საუკუნეში დაინტერესდა რუსეთი პირველად საქართველოს საკითხით
ა)X ბ)XVI გ)XIX
12. რომელ
ქვეყანას მართავდა სულთანი სულეიმან
I
ა)ირანს ბ) ეგვიპტეს გ) ოსმალეთს
13. რას
ნიშნავს ,,ყიზილბაში“
ა) წითელ თავსაბურიანი ბ)წითელი ქვეყნის ხალხი გ)არც ერთი პასუხი არაა სწორი
14. რომელი
ქვეყნის ტახტზე იჯდა შაჰ აბას პირველი
ა)ირანის ბ) ოსმალეთის გ)ოქროს ურდოს
15. ირანის
შაჰი, რომელმაც სატახტო ქალაქი თავრიზიდან ისპაჰანში გადაიტანა
ა)შაჰ თამაზი ბ)შაჰ აბსი გ) ნადირ შაჰი
16. რომელ
ქვეყანაში არსებობდა ,,დიდი მოგოლების“ იმპერია
ა)მონღოლეთში ბ)ინდოეთში გ)სპარსეთში
17. ვინ
დააარსა დიდი მოგოლების იმპერია
ა) თემურ ლენგის შთამომავალმა ბაბურმა ბ)ნადირ შაჰმა გ) რაზაია სულთანმა
18. ქართლ-კახეთის
მომავალი მეფე, როპმელიც ახლდა ნადირ შაჰს
მოგოლების წინააღმდეგ ომში
ა) ერეკლე პირველი ბ)ერეკლე მეორე გ)თამარ მეფე
19. ვის ეკუთვნის ფრაზა: ,,მომეცით ყველაზე წესიერი ადამინის
ხელით დაწერილი ექვსიოდე სტრიქონი, და მე იქ აღმოვაჩენ მისი ჩამოხრჩობის მიზეზს“
ა)ლუი XIV
ბ)რიშელიე გ)მაზარინი
20. ვის ეკუთვნის ფრაზა: ,,სახელმწიფო ეს მე ვარ“
ა)ლუი XIV ბ)რიშელიე
გ)მაზარინი
სწორი პასუხები
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
ბ
|
ა
|
ა
|
გ
|
ა
|
ბ
|
გ
|
ა
|
ბ
|
გ
|
ბ
|
გ
|
ა
|
ა
|
ბ
|
ბ
|
ა
|
ა
|
ბ
|
ა
|
შემაჯამებელი სამუშაო ისტორიაში ( 7 კლასი)
საგნობრივი სტანდარტები
ისტ.VII.1. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ფაქტები და მოვლენები შესაბამისისტორიულ ეპოქებთან.
• ისტორიულ მოვლენებს გადმოსცემს ქრონოლოგიური თანმიმდევრობით,აკავშირებს ისტორიულ ფაქტებს ძველი და ახალი წელთაღრიცხის სისტემასთან;
• ინდივიდუალურად ან კლასში ჯგუფური მუშაობისას დროის ხაზზე(სკალაზე) აღნიშნავს ისტორიულ თარიღებს ან ისტორიულ პერიოდებს;
ისტ.VII.9. მოსწავლეს შეუძლია გაიაზროს რელიგიის მნიშვნელობა საზოგადოებისცხოვრებასა და მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში.
• სახელმძღვანელოს, დამატებითი ლიტერატურისა, თუ ვიზუალურიმასალის საფუძველზე საუბრობს სხვადასხვა ეპოქის საზოგადოების რელიგიებზე;
თქვენს წინაშეა შემაჯამებელი სამუშაო ისტორიაში. ტესტის
მაქსიმალური ქულათა რაოდენობა არის 20 ქულა. პასუხები ჩაწერეთ ,,პასუხების
ფურცელში“ ყურადღებით იყავით- გასწორდება მხოლოდ პასუხების ფურცელი.თქვენს
მიერ მიღებული ქულები შემდეგნაირად აისახება ათბალიან შეფასებაში.
გისურვებთ
წარმატებას!
1ქ
|
2ქ
|
3ქ
|
4ქ
|
5ქ
|
6ქ
|
7ქ
|
8ქ
|
9ქ
|
10ქ
|
1-2
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
11-12
|
13-14
|
15-16
|
17-18
|
19-20
|
სახელი, გვარი ----------- ------------------ პასუხების
ფურცელი ქულა------------
დავალება 1.
1
|
|
||
2
|
|
||
3
|
|
დავალება 2.
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
დავალება 3.
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
დავალება 4.
1.---------------------------------------------------------------------------------------------
2.-----------------------------------------------------------------------------------------------
3.-----------------------------------------------------------------------------------------------------
4.------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
მოსწავლის ტესტი
I დავალება.
დააწყვეთ
ქრონოლოგიური პრინციპით უძველესიდან უახლესისაკენ ისტორიული მოვლენები (ყველა
დავალება არის 1 ქულიანი.მაქსიმალურ ქულათა რაოდენობა 3 ქულა)
1.
ა.მილანის ედიქტი
ბ.ნიკეას პირველი მსოფლიო საეკლესიო
კრება
გ.რომში ქრისტიანობა გამოცხადდა
სახელმწიფო რელიგიად.
ა
|
ბ
|
გ
|
2.
ა.კიევის რუსეთის ჩამოყალიბება
ბ.ბულგარეთის გაქრისტიანება
გ.ბიზანტიის მიერ ბულგარეთის
დამორჩილება
ა
|
ბ
|
გ
|
3.
ა.ქრისტიანობა
ბ.იუდაიზმი
გ.ისლამი
ა
|
ბ
|
გ
|
II დავალება.
წაიკითხეთ
წინადადება და გამოტოვებულ ადგილას ჩასვით პასუხებში მოცემული სიტყვები. თითოეული
სწორი ვარიანტი ფასდება 1 ქულით. ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა არის 5 ქულა. 4
სწორი სიტყვა-4 ქულა და თუ ყველა სწორია +1 ბონუს ქულა)
VII-VIII საუკუნეებში არაბთა უზარმაზარი სახელმწიფო--------- სახალიფო სეიქმნა,
რომელიც არსებობდა 661-------- წლებში.მისი სამფლობელოები ატლანტის ოკეანის
ნაპირებიდან -------- გადაიჭიმა.სახელმწიფოს დედაქალაქი ------ იყო.
პასუხები: აბასიანთა; ომაინთა;
სასანიანთა; 850 წ; 750 წ; 897 წ; იერუსალიმი; დამასკო; ბაღდადი; ინდოეთამდე;
ირანამდე; ბიზანტიამდე;
III დავალება.
შეუსაბამეთ
ბარბაროსული სამეფოები მათი განსახლების არეალს (თითოეული წყვილი ფასდება 1
ქულით.მაქსიმალურ ქულათა რაოდენობა 6 ქულა)
1
|
ვანდალები
|
2
|
ვესტგოთები
|
3
|
ოსტგოთები
|
4
|
ფრანკები
|
5
|
საქსები
|
6
|
ანგლები
|
ა
|
ესპანეთი
|
ბ
|
იტალია
|
გ
|
ბრიტანეთი
|
დ
|
საფრანგეთი
|
ე
|
ჩრ.აფრიკა
|
IV დავალება.
წაიკითხეთ
ისტორიული წყარო და უპასუხეთ ქვემოთ მოცემულ შეკითხვებს. ( თითოეული სწორი პასუხი
ფასდება 1 ქულით. ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 6 ქულა- 5 სწორი პასუხი და 1 ბონუს
ქულა ყველა სწორი პასუხის შემთხვევაში)
და მოვიდეს ვარანგნი სამი ათასი
კაცი, და დააყენა ბაშს; გარდამოიტანა თანა შჳდასი კაცი. და მოვიდა ბაგრატ შიდათ
ლაშქრითა; და ამათ ვარანგთა მესხნი ვერ-ღა-რა მოილოდინნეს, მივიდეს, და შეიბნეს
თავსა სასირეთისა ჭალისასა; გაიქცა შიდა ლაშქარი. და ომსა ამას-ვე შეიპყრეს
აბუსერი და სხუანი-ცა დიდებულნი მის თანა, ვერ-ღა-რა უძლეს ბრძოლად ვარანგთა;
მისცნა ლიპარიტ პაშტნი და წინა მათსა პურსა უკაზმიდეს; და ეგრეთ ლიხნი გარდავლეს.
1.ვინ იყვნენ ვარიაგები?
2.ვინ არის წყაროში ნახსენები
ბაგრატი?
3.რომელი გეოგრაფიული ქუნქტია
მოხსენიებული წყაროში და საიდან შეიძლება მოხვედრილიყვნენ ვარიაგები იქ?
4.წყაროზე დაყრდნობით და ნასწავლი
მასალის გამოყენებით გამოყავით მეომარი მხარეები?
5.რომელი პერიოდის ამბავია
მოთხრობილი წყაროში? პასუხი დაასაბუთეთ
პასუხები:
დავალება I.
1) .3.2.1.
2)1.2.3.
3)2.1.3.
დავალება II.
ომაინთა; 750; ინდოეთამდე; დამასკო;
დავალება III.
1
|
ე
|
2
|
ა
|
3
|
ბ
|
4
|
დ
|
5
|
გ
|
6
|
გ
|
დავალება IV.
1.ვარიაგები არიან იგივე ვიკინგები.
რუსები ვიკინგებს ვარიაგებს უწოდებდნენ.
2. გაერთიანებული საქართველოს მეფე
ბაგრატ IV (
1027-1072 წწ)
3.ბაში. ისინი იქ შეიძლება
მომხვდარიყვნენ შავი ზღვით.
4.ბაგრატ მეფე და ვარიაგები
კლდეკარის ერისთავის ლიპარიტ ბაღვაშის წინააღმდეგ.
5.XI საუკუნის,
რადგან ამ პერიოდი მეფობდა ბაგრატ IV
შემაჯამებელი სამუშაო ისტორიაში ( 7 კლასი)
საგნობრივი სტანდარტების შედეგები, რასაც ემსახურება კონკრეტულად ეს შემაჯამებელი სამუშაო.
ისტ.VII.1. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ფაქტები და მოვლენები შესაბამისისტორიულ ეპოქებთან.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• ისტორიულ მოვლენებს გადმოსცემს ქრონოლოგიური თანმიმდევრობით,აკავშირებს ისტორიულ ფაქტებს ძველი და ახალი წელთაღრიცხის სისტემასთან;
• ასახელებს საუკუნესა და ათასწლეულს, რომელსაც კონკრეტული თარიღიმიეკუთვნება;
ისტ.VII.9. მოსწავლეს შეუძლია გაიაზროს რელიგიის მნიშვნელობა საზოგადოების ცხოვრებასა და მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
• სახელმძღვანელოს, დამატებითი ლიტერატურისა, თუ ვიზუალურიმასალის საფუძველზე საუბრობს სხვადასხვა ეპოქის საზოგადოების რელიგიებზე;
მოსწავლის ტესტი
თქვენს წინაშეა პირველი შემაჯამებელი
სამუშაოს ტესტები ისტორიაში. ტესტის მაქსიმალური ქულათა რაოდენობა არის 20 ქულა.
თქვენს მიერ მიღებული ქულები შემდეგნაირად აისახება ათბალიან შეფასებაში.
1ქ
|
2ქ
|
3ქ
|
4ქ
|
5ქ
|
6ქ
|
7ქ
|
8ქ
|
9ქ
|
10ქ
|
1-2
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
11-12
|
13-14
|
15-16
|
17-18
|
19-20
|
გისურვებთ წარმატებას
დავალება 1
ყურადღებით
წაიკითხეთ კითხვები და ქვემოთ მოცემულ გრაფაში აღნიშნეთ სწორი პასუხი.
ყველა კითხვა 1 ქულიანია.
1.მეცნიერებას, რომელიც ხალხის ყოფა-ცხოვრებას ნამარხი ნივთიერი
ძეგლების მიხედვით სწავლობს, ეწოდება
ა) ისტორია ბ) ანთროპოლოგია გ)პრეისტორია დ) არქეოლოგია
ა) ისტორია ბ) ანთროპოლოგია გ)პრეისტორია დ) არქეოლოგია
2.გონიერი ადამიანი არის იგივე:
ა)ჰომო ჰაბილისი ბ) ჰომო
ერექტუსი გ) ავსტრალოპითეკი დ) ჰომო საპიენსი
3.ბრინჯაოს ხანა მოიცავს პერიოდს:
ა)ძვ.წ. 3000-1000 წწ ბ) ძვ.წ.
3000-1200 წწ გ) ძვ.წ. 1200-800 წწ დ) 800-1200 წწ
4.პიქტოგრაფიული და ლურსმული
დამწერლობის შექმნა ეკუთვნის:
ა)აქადელებს ბ) შუმერებს გ)
ეგვიპტელებს დ) ჩინელებს
5.არიელებმა დაპყრობის შემდეგ
ინდოეთის მოსახლეობა დაყვეს:
ა) 4 ვარნად ბ) 4
ბრაჰმად გ) 3 კასტად დ) 3 ვარნად
6.ქოლგის, ნაყინის, ქარალდის და
კომპასის გამოგონება ეკუთვნის:
ა) შუმერებს ბ)
ეგვიპტელებს გ) ჩინელებს დ) ინდოელებს
7.რომელ ქვეყანაში იყო „წითელწარბიანთა“
და „ყვითელდოლბადიანთა“ აჯანყება:
ა) ინდოეთში ბ) შუმერებში გ)
ბაბილონში დ)ძველ ჩინეთში
8.ეგვიპტეში მიცვალებულს დაკრძალვის
დროს თან ატანდნენ „ანქს“ ანუ
ა) ლითონის ფულს ბ) სამკაულებს გ)
ცოცხალ მონას დ) სახელურიან ჯვარს
9.ბაბილონი ნიშნავს;
ა) გოდოლს ბ) ულამაზეს ქალაქს
გ) ღვთის კარიბჭეს დ) ბაღს
10.ვის ეკუთვნის ჩვენამდე
მოღწეული პირველი დაწერილი კანონები?
ა) ხამურაბის ბ) სარგონ დიდს
გ)ჰეროდოტეს დ) ფარაონ მენესს
დავალება 2
ყურადღებით
წაიკითხეთ მოცემული ისტორიული ტექსტი. აღმოაჩინეთ შეცდომები და გაასწორეთ ისინი
სწორი პასუხით. ( მაქსიმალური ქულა-8. ერთი შეცდომის აღმოჩენა 1 ქულა და სწორი
პასუხით გასწორება 1 ქულა
უძველესი ცივილიზაციის აკვანი
შუამდინარეთი ანუ ძველ ეგვიპტე, მდინარეების ტიგროსსა და იანძს შორის
მოქცეული დიდი დაბლობია. ძვ.წ. IV ათასწლეულში სამხრეთ
შუამდინარეთში წარმოიშვა შუმერის ქალაქები.მოგვიანებით აქ გაჩნდა აქადის,
ბაბილონის, ჩრდილოეთში ეგვიპტის სახელმწიფო.
დავალება III.
ყურადღებით
დააკვირდით სურათს და გაეცით პასუხი ქვემოთ მოყვანილ კითხვას
(მაქსიმალური
ქულა-2)
1.თქვენი აზრით, რა არის გამოსახული
ამ სურათზე? რითი გაამყარებდით თქვენს პასუხს?
პასუხების ფურცელი
დავალება 1
ა
|
ბ
|
გ
|
დ
|
|
1
|
||||
2
|
||||
3
|
||||
4
|
||||
5
|
||||
6
|
||||
7
|
||||
8
|
||||
9
|
||||
10
|
დავალება II.
შეცდომაა
|
ჭეშმარიტია
|
ეგვიპტეში
|
მესოპოტამიაში
|
იანძის
|
ევფრატის
|
ქალაქები
|
ქალაქ-სახელმწიფოები
|
ეგვიპტის
|
ასურეთის
|
დავალება 3.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
სწორი პასუხები
I.
ა
|
ბ
|
გ
|
დ
|
|
1
|
X
|
|||
2
|
X
|
|||
3
|
X
|
|||
4
|
X
|
|||
5
|
X
|
|||
6
|
X
|
|||
7
|
X
|
|||
8
|
X
|
|||
9
|
X
|
|||
10
|
X
|
II.
შეცდომაა
|
ჭეშმარიტია
|
ეგვიპტეში
|
მესოპოტამიაში
|
იანძის
|
ევფრატის
|
ქალაქები
|
ქალაქ-სახელმწიფოები
|
ეგვიპტის
|
ასურეთის
|
III. აღნიშნულ სურათზე გამოსახული არის ფარაონის მუმიფიცირების პროცესი.
მუმიფიცირების პროცესი გავრცელებული იყო ძველ ეგვიპტეში და მუმიფიცირებას ისინი
თავიანთ მმართველებს, ფარაონებს უტარებდნენ.
Комментариев нет:
Отправить комментарий